EPDK'nın Petrol Piyasası Kanunu değişiklikleri ile ikincil mevzuat çalışmaları hakkında görüşlerin alınması için düzenlediği ve sektörel sivil toplum kuruluşlarıyla ayrı ayrı düzenlediği toplantılar kapsamında sendikamız ile yapılan toplantıda mevzuat çalışmalarının yanı sıra güncel konular üzerindeki sorunlar ve çözüm önerilerimiz de görüşüldü.
Toplantıda sendikamızın önerileri arasında, istasyon yatırımları için EPDK'nın fizibilite raporlarını zorunlu hale getirmesi ve fizibilitesi uygun bulunan istasyon yatırımlarının lisanslandırılması konusu görüşüldü.
Ayrıca Petrol Piyasası Kanunu'nda kaçak akaryakıt tanımının değiştirilmesinin marker uygulaması ve denetlemesi süreçlerinde yaşanan ve bayilerin ticari itibarını zedeleyen sonuçların engellenmesi açısından gerekliliği anlatıldı. Yine kanun değişiklikleri kapsamında, özellikle 10 ppm uygulamasına geçiş safhasında yaşanması muhtemel operasyonel şartlar sonucu sehven 1-2 lt. dip yakıtının karışması ve ürün özelliklerinin değişmesi neticesinde de aynı şekilde laboratuar sonuçları alınmadan bayilere suçlu muamelesi yapılmaması istendi.
MotorinTürlerine İlişkin Teknik Düzenleme Tebliği'nde kırsal motorinin "Yol dışı hareketli makine ile tarım ve orman traktörlerinde kullanıma yönelik motorin" olarak tanımlanması ve Maliye Bakanlığı ile yaşanan daha sonra EPDK'nın müdahil olması neticesinde aşılan krizin bir daha yaşanmaması için mevzuatta tek bir motorin tanımlamasının yapılması ve ÖTV'lerin eşitlenerek iç kaçağında önüne geçilmesinin gereği anlatıldı. Kaçak akaryakıtla mücadele kapsamında geçtiğimiz yılın mart ayında yürürlükten kalkan "Akaryakıt Haricinde Kalan Petrol Ürünlerinin İthalinde Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin Tebliğ"in yeniden yürürlüğe konulması istendi.
TS 12820 standardı ile Yangın Yönetmeliği'ndeki asgari emniyet mesafelerinin farklı olmasından kaynaklanan sorunların artarak devam ettiği ve EPDK'nin sahada güvenlik zaafiyeti yaratan bu sorunun çözümü için ilgili kurumlar ve sektör arasında eşgüdüm yetkisini kullanarak koordinasyon sağlaması gereği anlatıldı.
Petrol Piyasası Fiyatlandırma Sistemi'nde tüm tarafların gözetilmesi gerektiği belirtilerek tüm gücünün karlılığına bağlı olan bayi kanadının fiyatlandırma mekanizmasında kanunen belirleyici taraf olmadıkları, kar paylaşımında ana dağıtım şirketleriyle bayi arasındaki bölüşüm yapılırken bayi karlılığının ne derece korunduğu ve gözetildiğinin de EPDK tarafından denetlenmesi ve mevzuata bu konuda bayileri koruyucu hükümlerin ilave edilmesini istediğimiz belirtildi.
LPG Piyasası da dahil olmak üzere birçok konunun ele alındığı ve yaklaşık 2 saat süren toplantımız oldukça verimli bir şekilde tamamlandı.