E-Tebligat uygulaması 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren başlıyor. 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği hükümlerine göre tebliği gereken belgelerin sistem üzerinden elektronik adreslere tebliğ edilmesi anlamına gelen elektronik tebligat uygulamasında yapılacak tebliğler fiziki ortamda yapılan tebligat ile aynı sonucu doğuracak.
Ancak Yönetmeliğe göre tebligatların elektronik yolla yapılabilmesi için anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin bu tarihten önce elektronik tebligata elverişli Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi almaları gerekiyor.
Geçtiğimiz günlerde konuyla ilgili olarak EPDK tarafından da bir duyuru yayımlanarak yapılacak yazışma, tebligat ve diğer bildirimlerin KEP yoluyla gerçekleştirilmesinin planlandığı, güvenli, hızlı ve tasarruflu yazışmaya geçiş ve ilgili mevzuata uyum bakımından KEP kullanımının önemli olduğu belirtildi.
Yapılan açıklamada, bildirilen KEP adreslerinden bir kısmının e-Tebligat almaya elverişli olmaması nedeniyle geri döndüğü, lisans sahiplerine Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcısıyla irtibata geçerek "KEP hesabımızın e-Tebligat amaçlı kullanılmasını istiyoruz" seçeneğinin işaretlenmesinin sağlanması noktasında önemli bir hatırlatmada bulunuldu.
KEP Adresi Sıklıkla Kontrol Edilmeli
Elektronik tebligata elverişli KEP adresi bilgilerini sunmuş olanların, herhangi bir yazışma, tebligat ve diğer bildirimlerin gönderilip gönderilmediğini düzenli aralıklarla kontrol edilmesi gerektiğine dikkat çekilen açıklamada, KEP adresinin süresinin dolması, iptal edilmesi veya değiştirilmesi halinde ise EPDK’ya bilgi verilmesi istendi. e-Tebligatın yanlış şirkete yapılması durumunda hukuki olarak sorunlarla karşılaşmamak için KEP adresinin doğru bir şekilde beyan edilmesi gerekiyor.
KEP Adresi Nereden Alınıyor?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun resmi web sayfasında yayımlanan KEP Hizmet Sağlayıcıları’na http://www.btk.gov.tr/tr-TR/Sayfalar/KEP-Kayitli-Elektronik-Posta-Hizmet-Saglayicilar linkinden ulaşılarak KEP başvurusu yapılabiliyor.
E-Tebligat sistemi ile gönderilen belgeler KEP adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak ve ayrıca posta yoluyla tebligat yapılmayacak. Uygulamaya ilişkin detaylı bilgi http://www.gib.gov.tr/e-Tebligat adresinden alınabilmektedir.